dissabte, 21 d’agost del 2010

Dia 11 | 12è dia | LA CAPITAL D’ALSÀCIA

Avui, ha sigut l’últim dia de visitar alguna ciutat, i ha sigut la d’Estrasburg, la més gran i important d’Alsàcia i alhora la més llunyana del càmping.

Hi hem anat al matí per l’autopista A-35 i l’autovia D-1083, fins a arribar al davant del Parlament Europeu, situat a aquesta ciutat i a on hem aparcat el cotxe.

Aprofitant que estàvem allà, hem visitat la part que es pot, que és l’entorn de l’edifici, de forma cilíndrica i obert per dins, i el pati interior, on hi havia informació dels països de la Unió Europea.

Ja no es podia veure res més, de manera que hem agafat el tramvia a l’estació de davant, de la línia E, de color lila, que ens ha portat fins a la Place de la République (de la república), on hem anat a un bar italià proper un moment, al que tenien Wi-Fi públic.

Tot seguit, hem començat la visita al centre històric, creuant el riu que té l’illa on hi ha el centre (l’Ill), on hem vist un gos que estava al bell mig del riu empaitant els ànecs, i aquests anar corrent.

Per la rue des Juifs, la des Frères i la place du Marché Gayot, amb molts restaurants, hem arribat a la plaça de la gran Catedral d’Estrasburg, molt imponent, a la que al matí no hem pogut entrar perquè a les 12, ja havien tancat. Sí que hem vist, però, la Maison Kammerzell, de les típiques d’Alsàcia però amb els baixos de pedra i els pisos de fusta sense pintar.

Llavors, hem anat en direcció cap a la plaça Gutenberg, l’inventor de la impremta, que va viure a Estrasburg. Allà hi feien un mercat de llibres i alhora de col·leccionisme.

Per aquella zona hem dinat, al restaurant la Stub, que vol dir menjador en alsacià (ara extingit). Al restaurant la terrassa estava plena i ens han col·locat a la taula rodona de l’interior sota una cigonya (una figura).

Després de dinar hem anat, passant per l’església de Saint-Thomas, luterana, al barri de la Petite France, un barri d’adoberies, i a les illes (fetes a partir de canals) dels ponts coberts, que són els que van d’una illa a l’altra per la part oest, que els venen com a coberts però ho eren fins el segle XIX, quan van passar a ser de pedra normals i corrents.

Hem tornat cap a la zona de la Catedral pel costat del riu, on hem vist a dos animals. Primer a una rata, que sortia d’un tub que va a parar al riu, i més endavant, a un animal semblant a un castor, al que la gent li anava fent fotos.

Un cop havent passat per les places du Marché aux Cochons de Lait i aux Poissons, i pel Palais Rohan, hem pujat a la “plataforma” de la catedral, una mena de terrat, equivalent a pujar el campanar. M’ha donat la sensació de que hem pujat molt ràpid, i a més comptant tots els graons, que si no ens n’hem descuidat cap són 329, tot i que a tot arreu diu que són 332. Ens hem estat uns minuts a dalt, des d’on es veia la vista de tot Estrasburg, i hem tornat a baixar per veure l’interior de la Catedral, que la nau estava molt disposada pels turistes i les capelles dels costats estaven reservades per resar.

Ja acabant, hem anat cap a la plaça de la República, que hem visitat, per la de Saint-Etienne, no gran cosa, i la Broglie, més maca, i amb l’òpera.

El tramvia, ens ha portat un altre cop al cotxe i hem tornat al càmping.

*Fotos:

1a: Jo a l'edifici del Parlament Europeu

2a: La Catedral d'Estrasburg

3a: Un pont movedís pel vaixell de turisme

4a: Una mena de castor a l'Ill

5a: La plaça de la Catedral des de la "plataforma" d'aquesta

1. A Estrasburg, tant al bar on vam anar a fer el cafè a mig matí com al restaurant del dinar hi havia wifi. Va ser una excepció en totes les vacances, ja que tant a França com a Alemanya, el wifi obert és tant o més excepció que aquí. Això em va impedir fer un seguiment de les vacances via Twitter/Facebook com vaig fer l'any passat a Madrid i rodalies, ja que la itinerància, tot i havent abaratit una mica els preus, continua sent abusivament cara.

2. Arnau, amigos precisam ir de Barcelona a Strasburgo, em maio. Voce sabe se é possível ir de trem? Amamos seu diário de viagem. Ótimas dicas. Ana

Arnau, amigos mios tienem que irse de Barcelona a Strasburgo, en maio, esto es possible? Amamos el diário de tu viagem. Ana

3. Oi Ana, sim, é possível ir de trem de Barcelona para Strasburgo, mas você tem que trocar de trem em Paris. Você pode ver e comprar bilhetes aqui: http://www.tgv-europe.es/es/