dilluns, 6 d’octubre del 2008

Diumenge a Girona i les Gavarres

Ahir, vam anar a passar el dia a la zona de Girona i les Gavarres, primer de tot, vam anar al mercat de col·leccionisme (o d'antiguitats...) de Girona, sabíem que el feien perquè el dia que volia anar a fer el Cros de Girona de l'any passat, també vam anar a aquest mercat. Hi havia parades de segells, de monedes, de llibres antics, de cromos i coses de futbol, de minerals, de fòssils, de tota mena de coses. La que em va agradar més era una de monedes que ja tenien totes les d'€ de Xipre i Malta! Fins i tot n'hi havia una d'especial d'Eslovènia que era de 3€.

Quan vam acabar d'estar-nos al mercat, vam començar un recorregut per les Gavarres.
Sortíem de Girona i agafàvem la C-250 i la C-65 fins a Cassà de la Selva, un cop allà anar per la GI-664, que és la que uneix Cassà amb La Bisbal d'Empordà. Vam anar tirant per la carretera i a la meitat, ens vam trobar amb el petit poblet de Santa Pellaia, format per dues cases, una més d'abandonada i el cementiri i l'església. L'església tenia el campanar d'una forma una mica estranya.

Vam acabar d'anar per aquesta carretera a Sant Sadurní de l'Heura, un poble molt bonic, que hi ha molts gats i gossos voltant i molts túnels.

Després ens en vam anar per una carretera local que va a parar al poble de Monells, amb cases molt grans i bastants turistes estrangers. El poble està dividt en dues parts, la línia divisòria és una riera seca que passa per allà. El centre està a la banda que ve a ser la de baix, amb la plaça més gran porxada, molts túnels, carers i cases antigues... I la banda de dalt, a part de cases més normals hi ha l'església i un restaurant que hi donen bacallà. Nosaltres vam dinar al Restaurant Ca l'Arcadi, a la plaça de St. Jaume, la gran. Per casualitat, mentre esperàvem perquè ens portessin el menjar del restaurant ens vam trobar un meu tiet! Després vam anar cap al poble que tanca el triangle que forma el municipi, Cruïlles, un poble que no hi ha gaires carrers i la cosa més interesant que hi ha és la torre que hi ha al mig de la plaça. L'església és molt semblant a la de Calldetenes.

A la tarda, vam anar cap a la banda de les Gavarres del Gironès, als poblets que pertanyen al poble de Quart, per accedir-hi des de la banda que estàvem, vam haver de passar per una pista sense asfaltar que surt del km. 13 de la GI-664 que uneix aquesta carretera amb la GIV-6641.

Montnegre, el primer poble, eren dues casotes amb un molí eòlic i tot deixat, era molt lleig. Llavors, el pròxim poblet era St. Mateu de Montnegre, ja més maco però només hi havia un centre excursionista, una església i un cementiri. L'últim poble que volíem anar era Castellar de la Selva però en veure que només era una església i poca cosa més no vam ni baixar del cotxe.

Després, vam tornar a casa.

1. Caram, sí que vau fer ruta diumenge passat. Va ser diver trobar-vos allà tots junts. A mi em va agradar molt Monells i també Púbol.

(Llorenç)

Tens unes fotos molt xules.