dimarts, 3 de juliol del 2012

Renfe: poc i mal informats

Aquest text és una carta que vaig enviar a El Punt Avui ara fa més o menys un any sobre la inseguretat que provoca Renfe a Rodalies de Catalunya i que em van publicar el dia 15 de juliol. La pregunta és, ha canviat alguna cosa després d'un any? Tan "espiritual" és el "pseudotraspàs" que alguns diuen que realment no s'hi pugui fer res?

Uns dels teleindicadors apagats a l'estació
Com suposo que sol passar a molts usuaris de Rodalies de Catalunya, el 6 de juliol passat vaig tenir una petita peripècia en una estació, en aquest cas la de Montcada Bifurcació. El cas és que venia des del barri montcadenc de Can Santjoan per agafar el tren de les 19.41 cap a Vic. Volia saber per quina via passaria el meu tren per esperar-me a l'andana correcta, i per això vaig dirigir-me a la taquilla de l'edifici de viatgers de l'estació per demanar per quina via passaria el tren de Vic. Tot i que tenia una pantalla –força vella i petita– al darrere, l'empleada em va dir que ho escoltés per megafonia. Davant la incògnita vaig anar a la via 3, que era la que indicava la pantalla i on també hi havia els altres passatgers de l'R3. A totes les andanes, brillaven els nous, lluents i cars teleindicadors, apagats. Quin sentit tenen estant apagats a l'estació amb més vies de Catalunya! Van passar les 19.41 i al cap d'uns minuts, per una megafonia, que en una estació tan gran gairebé no se sentia, van dir que l'imminent tren de Vic anava per la via 1, i per tant havíem de moure'ns (recordo que la pantalleta deia que era per la via 3). Aleshores, un home que portava una bici va creuar les vies sense passar pel pas subterrani. Si el tren no hagués anat amb més retard, potser l'hauria atropellat. D'acord que no es pot passar per les vies, però tampoc hauria d'estar permès informar tan tard i malament, ja que pot provocar alguna desgràcia. Per acabar, s'acaben donant les culpes a la Generalitat, quan les tenen Renfe i Adif (operadora i propietària de les estacions).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada