diumenge, 17 d’agost del 2008

El Sot de l'Infern

Dia 15 d'agost (abans d'ahir), avui hem volgut anar a fer algun sender i hem escollit el del Sot de l'Infern, al Parc Natural del Montseny. Hi hem arribat per Seva, direcció a El Brull per la BV-5301, i poc després del poble de Montseny agafar una carretera a l'esquerra com si es volgués anar a Mosqueroles, passar el trencant per anar a aquest poble i anar direcció Costa de Montseny. Aparcar el cotxe a l'aparcament del Pla Jugar una mica més lluny de la carretera per anar al Camping Fontmartina, que volíem menjar alguna cosa i anar al lavabo però la del bar ens ha dit que era "exclusiu per als campistes".

El sender estava senyalitzat amb fites de color groc i fa 3,4 km. Començava a un caminet que duu al camping i després per un altre camí que fa baixada. Ho hem anat seguint passant per castanyers centenaris, alzinars... Fins que hem arribat al mig del recorregut, en una Cabanya de Carboner on fa baixar per un corriolet fins a la Riera de Ciuret, al lloc que, com que és molt avall se'n diu el Sot o barranc de l'Infern. Hi havia ponts de fusta amb barana només a l'esquerra. Llavors hem dinat en un lloc que hi havia roques. Com que el sender és circular hem anat a parar un altre cop al Camping Fontmartina (havent fet una pujada bastant gran). I també feia pujada el caminet que havíem fet al començament que hem hagut de tornar a fer.

A la tarda hem anat a l'ermita de Sant Marçal del Montseny i a una font que hi ha a prop d'allà, perquè hem tornat per Santa Fe del Montseny, Viladrau i l'Eix Transversal.